כרטיסים כרטיסים

אודות המרכז הרפואי לחיות בר

המרכז הרפואי לחיות בר כולל חדר ניתוח גדול ובו ציוד אבחוני, מעבדה לבדיקות השונות, חדרי הסגר ואשפוז. המקום מותאם למתן טיפול לכלל בעלי החיים המצויים בגן החיות.

הרפואה המונעת מהווה גורם חשוב מאד בבריאותן של חיות הבר ותוכנית הטיפול כוללת מגוון טיפולים:

חיסונים כגון כלבת, טטנוס וכדומה.
טיפולים תקופתיים כגון תילוע, טילוף וכדומה.
בדיקות תקופתיות מתבצעות לבעלי החיים השונים והן כוללות שקילה, בדיקות דם וצואה, במידת הצורך צילום רנטגן, בדיקת אולטרסאונד, בדיקת שיניים וטיפולים נוספים בהתאם לצורך.
הסגר – כניסת בעל חיים חדש לגן החיות מלווה בהימצאותו בהסגר עד תום הבדיקות וזאת על מנת למנוע כניסת מחלות מדבקות לגן החיות.
טיפולי חירום – כל דיווח חריג של המטפל האישי על שינויים בתיאבון, בהתנהגות, בצריכת המים, בכסות הגוף ובמראה החיצוני, מצריכים מעקב וטיפול שכן הם עשויים להעיד על תחלואה.
הקפדה על תזונה מותאמת – רביה, גדילה ותחלואה הינם תוצאה ישירה לתזונת בעלי החיים ומכאן חשיבותה הרבה. הדיאטה של בעלי החיים נבחנת בקפידה ולכל חיה  מותאם תפריט אישי, הכולל לעיתים גם תוספי תזונה כגון ויטמינים ומינרלים.

בראש צוות המרכז הרפואי לחיות בר עומדת ד"ר אור שליט, הווטרינרית הראשית של גן החיות הלימודי ולצדה צוות וטרינרים ומטפלים רחב ומנוסה.

גן החיות חבר בארגון הווטרינרים האירופי (EAZWV ) המקיים שיתוף פעולה פורה בין גני החיות האחרים בעולם.

שמירה על הטבע בגן החיות חיפה
שימור- גן החיות מהווה מקום שימור למינים של בעלי חיים בסכנת הכחדה.
מינים רבים של בעלי חיים מצויים כיום על סף הכחדה וללא החזקתם ושמירתם בגני חיות היו נעלמים כליל.
להימצאותם של בעלי חיים כאלה בגני החיות חשיבות משולשת: ראשית, גן החיות מבטיח כך את המשך קיום המין, גם אם בכמות קטנה ומאפשר את ההיכרות עמו; שנית, ישנם גני חיות המעורבים בפרויקטים של השבת חיות בר אל הטבע, במטרה להציל את המין מפני הכחדה; שלישית, גן החיות מביא להעלאת המודעות בציבור לסוגיה כולה.
גם כאן, לחוויה האישית ערך רב, שכן זו היא שעשויה להביא לגירוי מחשבתו של המבקר בגן החיות בנושא שמירת הטבע בחיי היומיום ועזרה לבעלי החיים שבסכנה.